Gerunds and Infinitive
1. 동명사와 to 부정사
동명사는 동사 뒤에 -ing 를 붙여 명사로서 역할을 하는 것이다. 문장의 주어나 목적어로 쓰일 수 있다.
ex> playing tennis is fun
-Playing 이 동명사이고, 문장의 주어로 쓰였다. Playgin tennis는 동명사 구 라고 말할 수 있다.
ex> We enjoy playing tennis
-playing 이 동사의 목적어로 쓰이고 있다.
ex> He's excited about playing tennis.
-playing 전치사 about 의 목적올 쓰였다.
To 부정사는 to+ 동사원형
-동명사처럼 문장의 주어,목적어로 쓰이지만, 대부분 부정사는 목적어를 대신할 때 많이 쓰이고 있다.
To play tennis well takes a lot of practice.
He likes to play tennis
2. 동명사의 형태로 쓰이는 동사들
동명사는 특정한 동사의 목적어로 쓰이는 경우가 있다.
ex> I enjoy playing tennis,
to 부정사는 올 수 없다.
몇몇의 구 동사들은 동명사와 같이 쓰이는데, 구 동사는 동사와 현재분사의 형태로 이루어져 있고, 전치사와 같이 쓰일 때는 특별한 의미를 나타낼 수도 있다
ex> give up 은 quit 의 의미를 나타낸다.
ex> Joe quit smoking
ex> Joe gave up smoking
동명사가 오는 동사들
enjoy, quit(give up), avoid , consider, appreciate, finish, get through, postone, put off , discuss, mind ,stop, delay, mention, keep(keep on), suggest
3. to 부정사가 따라 붙는 동사들
ex> I hope to see you again soon.
ex> He promised to be here by ten.
-몇몇의 동사는 to 부정사가 바로 뒤에 온다.
ex> He promised not to be late
- 부정문을 만들 때는 to 부정사 바로 앞에 not을 위치시킨다.
to 부정사가 뒤에 오는 동사들
hope to ( do something), promise to, seem to, expect to, plan to , agree to, appear to, would like to, intend to, offer to, pretend to, want to, decided to, refuse to, ask to, need to
* intend 는 동명사와 함께 쓰일 때도 있다.
4. To 부정사와 목적어
동사 + 목적어 + to 부정사
몇몇의 동사들은 뒤에 명사나 대명사와 같은 목적어 그 다음 부정사가 온다.
ex> Mr. Lee told me to be here at ten o'clock.
ex> The police ordered the drvier to stop.
동사가 수동태로 쓰이는 경우에는 부정사가 바로 뒤에 온다.
ex> I was told to be here at ten o'clock
ex> The driver was oredered to stop
동사 + 명사나 대명사 + 부정사가 오는 동사들
tell someone to / invite someone to / require someone to / expect someone to / advise someone to / permit someone to / order someone to / would like someone to / encourage someone to / allow someone to / force someone to / want someone to / remind someone to / warn someone to / ask someone to / need someone to
동사+ 부정사 나 동사+명사/대명사+ 부정사
ask to OR ask someone to
want to / want someone to
expect to / expect someone to
need to / need someone to
5. 동명사와 to 부정사가 다 따라 올 수 있는 동사들
몇몇의 동사들은 동명사, to 부정사 둘 다 오는게 가능하며, 의미가 달라지는 경우도 의미가 크게 달라지지 않는 경우도 있다.
의미가 달라지지 않는 동사들
-begin / like / hate/ start/ love/ can't stand / continue / prefer / can't bear
ex> It began to rain./ It began raining -의미가 다르지 않다.
ex> It was beginning to rain. - 주요 동사가 진행형일때, 부정사가 뒤에 온다.
의미가 달라지는 동사들
-Remember / Regret / Stop / Forget / Try
부정사와 동명사 둘 다 동사 뒤에 올 수 있지만, 의미가 달라진다.
ex> Judy always remembers to lock the door. - remember 다음 부정사는 일을 수행하고, 책임감을 갖는 읨이다.
ex> Sam often forgets to lock the door. - forget +부정사 는 일에 책임감과 의무를 내포하고 있다.
ex> I remember seeing the Alps for the first time. The sight was impressive.- remember+동명사 는 과거에 일어난 일을 기억한다는 의미이다.
ex> I'll never forget seeing the Alps for the first time - forget + 동명사는 과거에 일어난 일을 잃어버린 것을 의미한다.
ex> I regret to tell you that you failed the test. -regret +부정사- 누군가에게 안좋은 소식을 말해서 후회하는 것을 의미한다.
ex> I regret lending him some money. He never paid me back.- regret + 동명사- 과거에 했던 행동을 후회하는 것의 의미한다.
ex> I'm trying to learn English. - try+부정사는 노력하고 있다는 의미이다.
ex> The room was hot. I tried opening the window, but that didn't help. So I tried turning on the fan, but I was still hot. Finally, I turned on the air conditioner. -try + 동명사는 새로운 시도나 새로운 것에 대한 다른 접근을 한다는 의미이다.
ex> The students stopped talking when the professor entered the room. The room became quiet. stop+ 동명사는 행동을 멈추는 것을 의미한다.
ex>When Ann saw her professor in the hallway, she stopped (in order) to talk to him.
6. 동명사가 전치사의 목적어로 쓰이는 경우
동명사는 자주 전치사의 목적어로 쓰인다.
ex> We talked about goint to Iceland for our vacation.
ex> Sue is in charge of organizing the meeting
ex> I'm interested in learning more about your.work
to 가 전치사로 쓰이는 경우, to 부정사가 아니기 때문에 동명사가 온다.
I'm used to sleeping with the window open.
I'm accustomed to sleeping with the window open.
I look forward to going home next month.
부정문에서 동명사 바로 앞에 not 을 쓴다.
Ex> We talked about not going to the meeting, but finally decided we should go.
동명사와 같이 쓰이는 전치사들
be excited**} about doing it be worried |
prevent someone prohibit someone +from doing it. stop someone |
be tired} of /from doing it |
dream talk about /of doing it complain + think apologize |
be interested believe + in doing it participate succeed |
count/insist }+ on doing it |
blame someone forgive someone have an excuse have a reason +for doing it be responsible thank someone |
approve be accused be afraid** be capable be guilty + of doing it be proud** instead take advantage take care |
be accustomed in addition be committed be devoted look forward + to doing it object be opposed be used |
7. Go + 동명사
Go + 동명사는 보통 관용구의 의미로 쓰이는 보통 레크레이션 활동을 표현할 때 쓰인다.
go biking | go dancing | go running | go skiing |
go birdwatching | go fishing* | go sailing | go skydiving |
go boating | go hiking | go shopping | go sledding |
go bowling | go hunting | go sightseeing | go snorkeling |
go camping | go jogging | go skating | go swimming |
go canoeing/ kayaking | go mountain climbing | go skateboarding | go window shopping |
8. 특별한 표현을 할 때 -ing
1. -ing 는 특벼한 표현을 할 때 쓰이는 경우
have fun/ a good time + -ing
have trouble/ difficulty + -ing
have a hard time/ a difficult time + -ing
ex> we had fun playing volleyball.
we had a good time playing volleyball
ex> I had trouble
I had difficulty
I had a hard time + finding his house
I had a difficult time
2. Spend/waste + 시간이나 돈 의 표현을 쓰일 때 -ing 를 쓴다.
ex>Sam spends most of his time studying.
I waste a lot of time watching TV.
3. Sit/ Stand/ Lie +장소표현과 -ing
ex>She sat at her desk doing homework.
I stood there wondering what to do next.
He is lying in bed reading a book.
4. Find/ Catch + 명사/대명사 + -ing
ex>When I walked into my office, I found George using my telephone.
When I walked into my office, I caught a thief looking through my desk drawers
-find 와 catch 의 의미는 찾았다의 표현으로 쓰인다.
9. It + 부정사/동명사 - 주어처럼 쓰이는 표현
부정사 구는 it 을 가주어로 써서 문장의 주어로 표현하고 부정사 구가 진짜 주어가 된다.
it 과 부정사 구는 같은 의미를 지니고 있다고 볼 수 있다.
ex>It is difficult to learn a second language.
It 과 to learn a second language 는 같은 의미이다.
동명사구는 문장의 주어로 종종 쓰인다.
ex> Learning a second language is difficult.
부정사는 또한 문장의 주어로 바로 쓰이는 경우도 있다.
ex> To learn a second language is difficult
for +(someone) - 말하는 사람이 특정한 누군가가 정확할 때 쓰인다.
ex> It is easy for young children to learn a second language.
Learning a second language is easy for young children.
To learn a second language is easy for young children.
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